söndag 16 maj 2010

Sekretären ute!


Tjoho! I dag åkte den ut ur mitt rum. Sekretären alltså. Den som mamma o pappa har jobbat med därinne bakom stängd dörr så HIMLA LÄNGE. Jag fick lov att ta på mig målarkepsen och hjälpa dem lite. Då blev den klar i ett nafs! Nu finns mer plats för mina egna möbler. Ja, jag har ju inte så många än. Men vi jobbar på det. Mamma målar och målar och pappa snickrar och snickrar. Ni ska få se framöver.


Sekretären hamnade bredvid soffan i vardagsrummet. Skrivskivan är något högre upp än soffbordet. Jag måste anstränga mig lite mer när jag ska hålla i den och gå fram och tillbaka längs den. Det är bra. Jag behöver utmaningar.

Skickar med en liten film också. En helt vanlig minut en helt vanlig dag på Svartågatan.

2 kommentarer:

Victor Estby sa...

Du börjar bli en riktig filmstjärna, Bus-Frank! Kul att följa dina upptåg!

Frank Blomberg Karlsson sa...

Roligt att träffa dig i dag, Victor! Hoppas det blir snart igen. Kram!