onsdag 26 maj 2010

Snacka om turné!


I dag har jag hunnit med så otroligt mycket. Jag började dagen med att studera toaletten här hemma ordentligt. Jag brukar göra det en stund varje dag. Men nu har mamma kommit på att jag kan trilla i (hur dum tror hon att jag är?!) så nu är det väl slut med det roliga.


Hur som helst, efter förmiddagsluren var det dags för simskola! Jag måste säga att dagens kurspass nog var det bästa sen jag började simma. Vi fick dyka från en madrass, simma i en tunnel, åka kana och åka alldeles ensam på flytkorvar. Och överallt i vattnet var det badankor som jag var tvungen att säga "kvack, kvack" till när jag simmade förbi. Nästa veckas kurspass kör jag och pappa ensamma, för då har mamma börjat jobba.


När man badat så där mycket är det lätt att bli trött. Ja, jag somnade redan på parkeringen. Det är väl bara att erkänna. Men tur var väl egentligen det, för då slapp jag följa med in i den första av tre affärer i Kungens kurva - Babyland. Jag o pappa stannade i bilen.


Men när det var dags för Ikea (efter en sväng till Jula där vi köpte lite spännande saker till mitt kalas) då sov jag då rakt inte längre! Det är ju ett av mina favorithäng! Här äter jag och pappa lite gröt på barnavdelningens förträffliga café. Jag sa inget till mamma o pappa, men jag hade faktiskt föredragit de där goda pannkakorna de har (kostar bara fem kronor!).

Och eftersom jag passade på att ta en tredje (!) lur i bilen hem (det var låååånga köer) så orkade jag vara vaken ända tills nu. Så i kväll har jag kört gåstol, rivit ut ett helt blöjpaket, tittat på bildspel, ätit melon, badat igen och läst Molly-böcker. Nu dags för John Blund.

Inga kommentarer: