söndag 23 maj 2010

I rävarnas gryt


Nu börjar myshörnan ta form. Efter att jag tog den här bilden så har mamma sytt ett grönt överdrag till madrassen och plockat fram lite gamla och nya kuddar och gosedjur (bland annat ett päron som heter Barbro, ni ska få se vid tillfälle). Men ser ni att jag har TVÅ orangea rävar!? Jag blev mycket förvånad när jag insåg detta. Jag har alltid trott att jag bara har EN räv (hon som heter Samantha Fox). Men uppenbarligen har Samantha en tvilling som också bor hos mig. Det var riktigt kul att inse och sen leka med dem båda på en gång. Bästa sättet att leka med rävarna är att stoppa deras nosar i munnen och sen slita ut med igen med stor kraft. Och så vifta och vifta snabbt och hårt med dem så att de små bjällrorna plingar jättemycket.

Annars kan jag berätta att mamma o pappa försöker fasa ut min eftermiddagslur. Med lur somnar jag 21.30. Utan lur somnar jag 19.00. Visst är det taskigt att inte låta mig vara uppe till halv tio!?

2 kommentarer:

Sara sa...

Va fint du fått det Frank!! Vi kanske får komma å titta :D
Puss1

Frank Blomberg Karlsson sa...

Klart ni ska komma och titta! Kanske i eftermiddag rent av?