torsdag 13 maj 2010

Diskmaskin eller badrum, det är frågan


Har jag sagt att jag har lagt ålandet på hyllan? Numera kryper jag 100 procent. Och fort går det. Det tycker i alla fall mamma och pappa när de springer efter mig. Fortast kryper jag när de a) öppnar diskmaskinen, eller b) öppnar badrumsdörren. Då vill jag dit! Diskmaskinen innehåller massa härligt skramlande bestick och porslin. Och badrummet - där finns ju allt! Toalettstol att lyfta och stänga locket på, element att slita i, toalettpapper att smula sönder, varmvattenledningar att känna på och ett duschdraperi att rassla med.

I dag var mamma och pappa dumma mot mig. När jag var i hallen - mitt emellan diskmaskinen och badrummet - så öppnar de BÅDA samtidigt! Jag blev alldeles förvirrad. Tittade än hit, än dit. Sen valde jag badrumet. Och tur var det, för där fick jag bada skumbad med pappa och sjunga "Liten båt blir ofta våt om magen när det stänker". Det gillar jag.

PS. I morgon ska jag visa er lite bilder på detaljer till mitt rum. Promise!

Inga kommentarer: