onsdag 2 juni 2010

Äntligen frisimmare

Idag blev det babysim igen - och idag simmade jag för första gången helt ensam! Simlärarinnan gav varje barn två uppblåsbara flytarmband, vi skulle träna att flyta ensamma och hålla balansen. Det var en lätt match, så efter en stund drog sig pappa undan och jag flöt som en kork utan honom. Höll huvudet ovan ytan utan problem. Pappa lockade, jag trampade vatten och närmade mig honom, och så höll vi på en bra stund.

Efter frisimmet blev det de gamla vanliga dykövningarna, som väl är okej men ärligt talat tjatiga efter en stund. Det hjälpte lite att simlärarinnan berömde mig för att jag var så orädd och trygg i vattnet!

Med på badet var min kompis Edwin med pappa Aron. Efteråt handlade pappa och Aron lite, men då somnade jag visst. I nästa stund var vi hemma och Aron hjälpte pappa bära upp varorna. Vilken bra kompis han är!

Visst ja, jag har fortsatt trenden att stå ensam utan stöd. Kompletterade det med att resa mig ensam från golvet nyss, helt utan stöd. Att stå och gå på blir helt enkelt allt mer min grej! To be continued....

Inga kommentarer: