måndag 14 juni 2010

Veckorna går fort


Oj vad mycket som hänt sedan sist! Först var det fredag - en dag med fart och fläkt: pappa och jag packade grejer hela dan. När bagageutrymmet var proppfullt åkte vi till mammas jobb och hämtade henne. Sedan bar det av till Västmanland - hem till farmor! Första gången på sex månader för min del. Det blev en toppenhelg! Farbror Lars-Erik var också där, och fredagskvällen blev trevlig men kort, för min del. Jag gjorde nämligen något jag aldrig tidigare gjort: sov bra borta. Varje resa lär man sig något av, verkligen.


Nästa dag klädde mamma och pappa upp sig, jag kände knappt igen pappa i vit skjorta och kavaj, jag som inte ens visste att han ägde en skjorta överhuvudtaget. Och så gick vi på fest! En av byns ungdomar, S, hade nämligen tagit studenten och det firades grundligt med massor av gäster, blommor och god mat. Jag minglade, åt medhavd gröt och majskrokar. Även mamma smorde kråset, för värdarna hade tänkt ut jättefin glutenfri mat till henne!


Sedan for vi hem till Bagarmossen. Mamma bakade precis hela söndagen. Hon är duktig! Plåt efter plåt av kakor till kalaset blev det. Jag assisterade och övervakade allt på nära håll. Vred lite på knapparna på spisen som alltid.

Inga kommentarer: