torsdag 24 juni 2010

I dag har jag lärt mig massa nya saker


I dag hade vi lite spontanpicknick på gården. Jordgubbarna var jättegoda. Jag åt kanske tio stycken. När mamma och pappa inte såg så tog jag en hel stor och proppade in i munnen. Det gick så bra så. Jordgubbar har jag ätit tidigare, men suga sugrör har jag aldrig lyckats med innan. Men i dag kom jag på det. Jag säger bara en sak: Varför har mamma och pappa undanhållit mig den här söta goda drycken?! Aldrig mer vatten!


Under picknicken visade jag också mamma och pappa att jag hur lätt som helst kan öppna plastlådorna med lock som man knäpper på alla fyra sidor. Lätt som en plätt att komma åt grötpulver, jordgubbar och annat gott. Men jag har ännu inte kommit på hur man öppnar de där glasburkarna med mat i... Jag visade dem också hur man gör jättestora bubblor med saliv mellan läpparna. Jag tror de blev rätt imponerade. Ingen av dem lyckads göra ens hälften så stora bubblor som jag!


Och i dag - mina vänner - tog jag mina tre första steg! Det har jag ingen bild på, så ni får se när jag leker tittut istället (i den fina hatten jag fick av Saga). Tre steg på väg mot skohyllan. Det var hur enkelt som helst. Så enkelt att jag nog inte tänker göra om det på ett tag. I alla fall inte mer i dag.


När picknicken var slut och vi gick in i lägenheten så var pappa väldans snabb att sätta mig i badkaret. Jag har ju inget emot att bada, men det var faktiskt rätt roligt att ha sand överallt också!

Inga kommentarer: