måndag 7 juni 2010

På tur hela dagen!


I dag blev det mycket resande och mycket nya ställen och människor. Det började med en bilresa till Huddinge. Pappa körde och jag satt i baksätet alldeles ensam. Utan problem. Jag somnade. Väl där (ja, först lämnade pappa bilen på nåt konstigt ställe han kallade verkstad) så gick vi på Mc Donalds i Huddinge centrum. Det var så mycket folk där! Men jag såg varken stora eller lilla Tt eller stora eller lilla Ee. De kanske var på jobb och dagis.

Sen blev det pendeltågspremiär! Det var trist. Det hände liksom inget. Det kändes ju inte ens att vi rörde oss framåt. Nej, inget mer pendeltåg, pappa. När vi kom fram till stan så lekte vi utanför LO-borgen en stund, sen hittade vi ett par gungor på Upplandsgatan och då blev jag mig själv igen.

Sen åkte vi till mammas jobb. Det var spännande! Massa snälla kollegor till mamma som hälsade och pratade med mig. Särskilt snäll var F som fikade med oss. Jag plockade bananer ur en korg och gav honom. Han verkade gilla det. Han tycker nog också om bananer.

Inga kommentarer: