fredag 5 mars 2010

Badpremiär!



Så kom då dagen när jag skulle få åka till simhallen för första gången. Jag förberedde mig noga. Testade badbyxorna. Kollade vikten. Det här skulle nog gå bra. Vi packade badkläder till resten av familjen, lite matsäck och ett gäng nappar. Sen bar det av till Gullmarsplan (jag passade på att vila mig i form i vagnen).



Väl i badhuset kände både jag och min kompis Edwin att det var bäst att ladda med ännu lite mer mat. Man har ju hört att sjön suger och så där.

Till slut kom vi in i själva badhallen. Herregud vad häftigt! Man fick inte fota där, så jag får berätta istället. Det var en enorm bassäng, säkert fem gånger tio meter. Cirka 70 cm djup. Och där fanns badringar, vattenkannor, enorma badankor och andra plastleksaker av alla de slag. Först kände vi lite lugnt och stilla på vattnet (ja, så lugnt det gick när det kryllade av stora plaskande barn överallt), i pappas och mammas famn och sen i badring. Men ganska snart insåg jag att det här var skitballt! Sen plaskade och simmade jag runt som värsta grodan. Det var toppen! Nu har pappa informerat sig om badkurser. Förhoppningsvis blir det bad varenda vecka framöver!

4 kommentarer:

Edwin sa...

Frank! Det var underbart att dela denna upplevelse med dig :D

Victor Estby sa...

Cool! You bad boy!

Frank Blomberg Karlsson sa...

Edwin - jag är så glad att du tog med mig dit!

Victor - har hört att du också är en bad boy. Men i ett ännu större bad!

Victor Estby sa...

Frank - man ska sällan tro på rykten. Men för en gång skull stämmer de till punkt och pricka! Simning är en fin motionsform.