söndag 21 mars 2010

Early bird a la Ronja Rövardotter


Har jag sagt att jag numer vaknar lite extra tidigt om mornarna? Jag tycker klockan sex är lagom. Då kör jag vårskrik i spjälsängen i - säg - en halvtimme. Sen kryper jag runt lite i sängen, letar efter nappar som jag provar och slänger bort. Hittar en ny som jag provar och slänger bort. Efter sådär 30-45 minuter så slutar mamma och pappa att försöka sova vidare, och då får jag komma upp i stora sängen. Där är det skoj vill jag lova! Helst vill jag klättra över någon av föräldrarna. De tjatar om att det finns ett helvetetgap rakt ned i klickgolvet på andra sidan. Men det struntar jag i. Jag vill över och kolla! Ibland kan jag nöja mig med att de plockar fram alla saker de har på nattygsbordet och ger mig dem att leka med. Men snart vill jag ändå vidare. Ner! På golvet! Åla! Jag har märkt att de här tidiga mornarna tär liiite på föräldrarna. Så efter frukost tar jag det lite soft, myser i soffan med dem eller sitter för mig själv på golvet och leker med sladdar, fjärrkontroller och böcker.

Inga kommentarer: