tisdag 30 mars 2010

Kåvepenin! Äntligen nån som fattar!


Jag var på SÖS barnakut i dag. Inte så att jag brutit nåt ben eller blivit biten av en schäfer eller så. Nä, det var helt enkelt så att mamma och pappa började undra vad som inte stod helt rätt till nu när jag haft tre magsjukor på sex veckor.

Först var det ett rätt coolt och lugnt ställe. Vi var väl sju åtta barn där. Jag kikade på fiskarna de målat på glasväggen, jag drack vätskeersättning och studerade de andra barnen. Men sen kom en sköterska och stack mig i fingret! Så oförskämt! Ont gjorde det också. Men sen fick hon väl godkänt ändå, för jag fick sitta på vågen alldeles naken, och det är en av mina favoritsysselsättningar.


Sen väntade vi. Och väntade. Och väntade. Och jag hann somna en stund i pappas famn. Sen - efter sex timmar - tittade läkaren på mig och konstaterade att jo, jag har maginfluensa, men jag har också öroninflammation och halsinfektion. Äntligen någon som förstår mig! Jag har ju haft jätteont att svälja, men det har de inte hajat härhemma. Nu har jag fått medicin, och läkarens order om att få äta precis vilken mat jag vill. Så nu kan det bara bli bättre!

4 kommentarer:

Amanda Hernbäck sa...

Lilla, fina, stackars Frank! Nu hoppas vi att du blir frisk på ett litet kick så att du kan börja njuta av vårsolen!

Frank Blomberg Karlsson sa...

Tack, tack. Jag tror det där penicillinet var lösningen. Känner mig lite piggare redan faktiskt.

Krama Saga från mig!

Victor Estby sa...

Stackars, fine, favorit-Frank! Kryapådigkramar från mig och tant U!

Frank Blomberg Karlsson sa...

Tack o kram tillbaka!