onsdag 17 mars 2010

Utmärkt niomånadersfirande


Så var man nio månader då. Och hur ska man fira en sån sak? Med bad så klart! Så i dag gjorde jag simskolepremiär. Vi fick simma på rygg, på mage och i cirkel. Det sista hette "karusellen". Och till detta sjöng vi en liten visa. Sen var det dags att dyka från flytmadrassen och åka kana med huvudet före. Men det bestämde jag mig för att vänta med. De andra barnen har nämligen gått grundkursen och är lite mer vana. Jag ska se till att komma ikapp. Jag tar det i min egen takt och närmsta tiden ska jag fokusera på karusellen, allmänt plask och vatten i ansiktet. Sen dyka! På bilden ser ni mig i omklädningsrummet. Där finns en spegel precis i rätt höjd för mig!


Efter badet var jag otroligt trött. Somnade direkt när jag dragit filten över mig i vagnen. Och - detta händer allt oftare - när jag vaknade var jag någon helt annanstans. Märkligt. Den här gången hos Victor i Årsta. Det är ett toppenställe (tydligen bara en promenad från badhuset). Alltid mycket glada tillrop och snälla klappar. Sånt gillar jag. Nästa gång hoppas jag att Victor tjej är hemma. Hon är så rolig! (Jag är inte så stolt över bilden från Årstabesöket. Så jag rekommenderar att ni kollar in Victors blogg om detta istället http://victorestby.blogspot.com/2010/03/frank-med-foraldrar-forfattarens.html)

Inga kommentarer: