onsdag 3 mars 2010

En jobbig dag


Så var det dags för ännu en dag i city. Jag kommer snart bli värsta innerstadskidset om inte mamma och pappa ser upp. Den här gången bar det av till pappas jobb på Gävlegatan och sen till mammas jobb på Sveavägen. Det var första besöket för mig på båda ställena. Men inte sista! För så här uppvaktad vet jag inte om jag någonsin blivit tidigare! Pappas och mammas kollegor dök ned i vagnen, gullade med mig, gav mig massor av komplimanger, kramade mig och var snälla och roliga på alla vis. Japp, de där arbetsplatserna kommer inte mamma och pappa få ha för sig själva!


När vi var klara med visiterna tog vi en kopp kaffe på Kulturhuset. Pappa hade med egen dricka i termos som ni ser på bilden. Varmt och gott, tyckte jag som passade på att smaka när pappa föll i tankar.

Inga kommentarer: