lördag 20 mars 2010

Var det våren som kom i dag?


I dag har jag varit på vernissage i Skarpnäcks kulturhus. Min första konstutställning. Det var ok. Men inte mer än så. Däremot var det häftigt att åka dit. Vagnen rullade mot gruset längs småvägarna genom skogen. Det var ett nytt ljud. Och jag gillade det! Ljudet av vår, tror jag. Eller? Dessutom sken solen starkt och fåglar kvittrade som nästan tokiga, så det måste vara någon slags förändring på gång där ute.

Här hemma har jag annars mest tränat på att sitta. Eller, sitta kan jag. Nu tränar jag på att hålla balansen när jag sitter även när jag vinklar benen åt olika håll, sträcker mig efter saker långt ifrån mig och när jag hastigt måste titta upp på lampor i taket. Det är mycket viktigt att parera med händerna och armarna!

Inga kommentarer: