tisdag 9 mars 2010

En dag på Södermalm


I morse kom jag på att jag kan åla in i badrummet alldeles på egen hand. Det är nog mitt favoritrum här hemma. För jag älskar att bada! Mamma skyndade att ta bort allt spännande på golvet, men själva elementet med rör ned i golvet kunde hon inte plocka ned så det studerade jag noggrannt.

Efter morgontoaletten bar det av till Södermalm med pappa. Vi skulle luncha med onkel Victor nämligen! Han är en bra kille. Det har jag förstått. Han är alltid så pratsam och uppmärksam på mig, så jag känner mig alldeles lite blyg av all uppmärksamhet. Jag är glad att han finns i mitt liv (men jag missade att ta en bild på honom).


Efter ett tag anslöt mamma och vi gick i lite affärer av olika slag. Sen bar det av hemåt med tunnelbana. Jag gillar att sitta upp i vagnen och kolla på alla som går av och på. Det kan bli så spännande att jag börjar vingla alldeles, så därför brukar jag numera ha bälte på.

2 kommentarer:

Victor Estby sa...

Jättemysigt att käka lunch med dig, Frank, och dina världsbästa föräldrar. Vet du vad, jag har skrivit lite om mötet med dig på min blogg. Jag kan ju inte låta bli, eftersom jag är stolt över att känna dig:
http://victorestby.blogspot.com/2010/03/lunchmote-med-bloggkandisen-frank.html

Frank Blomberg Karlsson sa...

Åh, du är för snäll du Victor! Ses snart! Puss o kram!