måndag 8 mars 2010

Från kyrka till dystopisk sci-fi


I dag var vi i kyrkan och lekte. Mamma var där med mig förra veckan också, men då fick vi inte komma in, för även Gud har sportlov. Men det hade mamma missat. Nåväl, i dag var vi där och det var lika kul som alltid. Jag stirrade ut den ena personalen tills hon började tycka det var obekvämt, jag jollrade i kapp med de andra barnen (eller överröstade dem nog vid närmare eftertanke), åt gröt, lekte med diverse leksaker och däckade sen så fort jag hamnade i vagnen.

Och ikväll har jag och pappa haft lägenheten för oss själva. Mamma åkte in till Söder. Hon sa nåt om vin, men sånt förstår jag inte alls. Hur som helst. Jag och pappa har softat mest. Tittat på Bladerunner. Duschat. Lekt med dvd-filmer. Såna saker. En helt ok måndag måste man säga.

Inga kommentarer: