måndag 22 mars 2010

Finfina kyrkan


Jag gillar kyrkan. Kan väl erkänna nu att i början var det måttligt roligt. Men nu har jag fattat grejen. Massor av vuxna att lyssna på när de pratar, massor av barn att slita i och sno leksaker ifrån, massor av konstiga sånger. Och framför allt stora ytor att åla runt på. Det har börjat komma alltfler pappor dit. I dag var där en som påminde om min pappa, så jag var tvungen att titta ut honom. Länge. Men jag tror inte han såg mig. Han matade sin dotter med kalops. Men hon ville inte ha. Hon ville ha majskrokar. Smart tjej.

2 kommentarer:

Lotta Sandin sa...

Jösses Frank, vad du växer fort! Du får be mamma och pappa hålla igen lite på rödspättan så att tiden inte rinner iväg och rätt som det är så är du tonåring. Min son Teo har precis brutit armen för tredje gången och vi anar att det är för att han växer FÖR fort. Och han äter mycket fisk han.

Frank Blomberg Karlsson sa...

Vad roligt att min blogg läses ända borta i mellanamerika!! Och jag vet, jag växer så det knakar. Men rödspättan är min favvo, så den vill jag inte försaka. Men jag kan tänka mig att helt sluta med torsk. Det är inte gott. Stackars Teo som brutit armen! Hoppas inte han är alltför ledsen. I så fall får du se nu till att ge honom lite rödspätta så han blir glad igen :) (Mamma hälsar och skickar en kram!)