måndag 13 september 2010

Bortbjudna på middag

Jag har tidigare nämnt för min kompis Edwin att det inte är nån ordning på pappas mathållning under de kvällar som mamma jobbar sent. Kanske var det därför som Edwin & Co bjöd hem pappa och mig på middag ikväll!
Det var bra gjort av dem, för jag märkte hur pappa levde upp av att få sund och närande kvällsmat trots att mamma var borta. Det var rejäl lasagne på sidfläsk, och det blev kaffe och choklad som dessert! Han blev som en ny människa.
Under tiden hann jag leka en massa med Edwin, t ex i hans fina barnkammare, med spis och diskbänk och allt! Och jag fick provsitta Edwins barnstol vid köksbordet, som synes på bilden! Sedan var det pyjamasdags för honom, så vi tackade för oss och gick hem. Edwins fridfullhet spred sig nog till mig, för kort efter hemkomsten gjorde jag som han och kröp till kojs. Natti natti, Edwin!

2 kommentarer:

Sara sa...

Puss Frank!!

Frank Blomberg Karlsson sa...

Puss, puss Sara! Världens bästa barnvakts-Sara!