lördag 18 september 2010

Man kan leka med allt möjligt, har jag insett

Det är viktigt att upptäcka världen, tycker jag. Inte bara leksaker, utan även andra saker. En av många favoriter just nu är den gröna måttsatsen.

En annan bra grej är spisen. Jag gillar att öppna nedersta luckan. Sen kan man antingen ställa sig på den och på så sätt nå jättelångt upp, till hällskyddet eller lite vid sidan av till skålen med frukt. Eller så lägger man saker, till exempel en leksakstelefon, på den öppna luckan och försöker sen stänga. Blir bra ljudeffekter, kan jag lova!

Men sen har jag också senaste dagarna fått ett nytt intresse för min fina Bobby Car. Jag sitter lite på den och tutar, och släpet brukar jag lyfta under hjulen och bära runt med ungefär som vuxna bär stora kartonger. Superskoj!

När man lekt länge så måste man ta det lite lugnt. Jag brukar sitta i soffan en stund. Så här brukar det se ut. Ibland sitter pappa ned också. Han kan också behöva vila.

Och för den som undrar hur en vanlig tvåminutersperiod ser ut på Svartågatan i Bagarmossen, för er kommer här två filmer från min vardag. Först filmen "Jag och mitt glas i plats" och sen "Jag snodde en riskaka av mamma. Det skulle jag inte gjort".

2 kommentarer:

Amanda Hernbäck sa...

Frank, du är så fin! Och Saga låter hälsa att hon är väldigt glad över att de två har samma smak och stil när det gäller val av pyjamas!

Frank Blomberg Karlsson sa...

Tack, Saga. Mamma sa häromdagen att vi hade likadana pyjamasar. Coolt. Kan inte du flytta hit till Bagarmossen snart förresten? Så vi kan leka lite oftare. Kram!