onsdag 22 september 2010

En plats i solen - och 2 nya babys

Först måste jag berätta att det idag kom två nya babys till världen: pappas kusin Sarah och hennes man Daniele i Rom fick idag en liten dotter, Alice! Deras första barn! Ett stort grattis från oss alla i Stockholm!

Och knappt hade pappa och jag smält den goda nyheten, så pep det till igen i mobilen: en av pappas kompisar fick sitt andra barn! Idag 12.56 anlände den lilla gossen på 4 kg och 51 cm! Grattis till er från oss alla igen!!

Jag kan inte vänta på att få träffa de här nya barnen!! Och bli kompis med dem och lära upp dem i alla viktiga konster. Som i att ta vara på en vacker septemberdag!

Först stack jag och Edwin till Skarpnäck och lekte i parkleken där. Ni vet. Sandlådor och sånt, men också en inbjudande, ändlös grässlätt i glasklar septembersol. Lite dagg i byxbaken ibland, men främst en frihet att bara kuta och kuta!

Efter lunch och tupplur hemma bar det av till Söder med samma sättning igen. I Becktornsparken beundrade jag, Edwin och hans pappa de där fina kaninerna som de har i den parken! Vem kunde tro att det kunde vara så fängslande att stå på rad vid ett staket?

Inga kommentarer: