onsdag 29 september 2010

Det händer massor just nu! I måndags: koll hos bvc-eva! Hon hade inte barnsäkrade lådor! På BVC! Ha ha ha ha! Jag slet ut allt, t ex tuber med salva med klick-lock! Eva häpnade över att jag kunde öppna både lådorna och locket på salvtuben. Hur många gånger som helst.
Eva tyckte jag var tidigt ute. Kul, annars brukar jag bara få höra att jag är tidigt uppe. Nå, måtten var: vikt 12300 gram, längd 81,5 cm. En halv kurva över genomsnittet för min ålder, nu också. Ifråga om att kunna säga och förstå ord så klarade jag enligt Eva 18-månaderskollen redan nu. Skönt att ha det undanstökat redan nu vid 15 månader.

För att fira bvc-besöket sydde mamma en grön mössa åt mig. Men den var i minsta laget...


Och idag brainstormade pappa och jag lite vid en av våra lunch sessions. Jag fick föra pennan, för första gången. Det var jättekul! Vi kände in rätta tänket och allt sånt där.



Sen läste jag lite. Jag älskar böcker! T ex Piratens burleska roman Bock i örtagård, i en patinerad utgåva från 70-talet.

Inga kommentarer: