fredag 24 september 2010

Två fina utomhusdagar!


I går var jag och mamma i Ica-parken med Edwin och hans pappa. Där har de en jättestor lekstuga. Flera spisar och bord, massa plastporslin, sopkvastar och massa annat fint. Jag sprang ut och in och hämtade nytt kaffe och bjöd mamma på hela tiden. Hon ville ha påfyllning massa gånger.


Och här ser ni hur Edwin blir skjutsad av sin pappa. Mamma körde mig också sen. Hon trodde inte jag skulle sitta still. Vad dumt! Så klart jag sitter still när mamma kör.


I dag var vi - trots att mamma är förkyld, vilken klippa hon är! - i Skånegläntan en stund. Först ville jag mest springa fram och tillbaka längs ett av husen. Plocka lite stenar och pinnar. Testa att stoppa dem i stupröret. Springa tillbaka och köra allt en gång till.


När vi väl kom in på själva lekplatsen så hade jag jätteroligt när jag klättrade upp och ned på bänkarna i de små stugorna som finns där. Upp och ned, upp och ned. Precis som jag gör hemma på mina barnstolar.


De hade ponnysar där också. Alla var så väldans imponerade, men inte jag. Jag tittade på håll. Men kände inte för att rida just i dag.


Och här ser ni dagens aktivitet - torka snor. Ja, så är det när man är förkyld.

Inga kommentarer: