söndag 26 september 2010

Kräftskiva!


Igår var det fest här hemma! Kräftskiva. Jag smakade en kräfta. Gott! Annars rusade jag mest runt med min kompis Edwin. Vi busade jättemycket så mamma och pappa glömde alldelels att ta några bilder överhuvudtaget. Edwins föräldrar var här också, och fadder Agge.

Gud vad jag hade längtat efter Agge. Vid kl fyra började jag prata om henne. Konstant. Agge, Agge, Agge. Och så kl sex dök hon upp i dörren, och ni förstår hur glad jag blev! Jag visade henne direkt alla skor vi har och sen ville jag mest att hon skulle krama mig. Hon är världens finaste fadder!

Edwins pappa hade lagat kalops till mig och Edwin. Det var mumsigt. Jag behövde ingen kvällsgröt sen, för jag blev så mätt och go av middagen. Annars så tittade vi på Molly, körde Bobby car, klättrade upp på stolar, snurrade, stod upp i soffan och babblade en massa. Och så klappade Edwin mig så där försiktigt som föräldrarna jämt säger att man ska göra. Och jag försökte hjälpa Edwin att sätta i nappen när han tappat den. Vi är fina kompisar vi två.


Inga kommentarer: