söndag 19 september 2010

Jag röstade för rutsch-avdrag

Då var det valdag idag - och eftersom mamma skulle jobba hela natta med det så lekte vi mycket på förmiddan, bland annat åkte vi rutchkana, vilket jag älskar! Om jag fått rösta så skulle jag ha röstat på det parti som lovade att införa avdrag särskilt för byggen av rutschkanor, alltså ett rutsch-avdrag!




Skämt åsido så satt jag uppe med pappa och såg valvakan. Pappa förklarade att nu kom det in ett riksdagsparti som tycker att det inte ska få finnas bruna, mörka, eller gula människor i Sverige. Bara vita.
Det är ju jättedumt! Om det där nya partiet fick bestämma skulle alltså massor av mina kompisar här i Bagarmossen, eller på babysimmet, eller på olika öppna förskolor, inte få vara med! Inte mina lekkamrater här i porten, eller alla snälla gubbar och tanter som alltid underhåller mig på tunnelbanan heller! Gud så hemskt det skulle vara!

1 kommentar:

Mamma sa...

Så liten och så klok. Jag ska fixa en "rör inte min kompis"-pin åt dig, Frank. Puss!