torsdag 16 september 2010

Ljuset i tunneln och nya vänner

Försök se ljuset i tunneln, brukar jag råda pappa. För så tänker jag - tunneln är ju en av de ljusaste stunderna på hela promenaden till centrum! Det ekar lustigt när man hojtar där! Och när jag kommit igenom tunneln, vänder jag oftast och springer tillbaka! För man måste ju ta vara på tillfället!



Barnvagnen är fortfarande bra att ha, har inte spelat ut sin roll vare sig för Edwin eller mig! Enda skillnaden mot förr är att vi numera mest har våra vagnar till stöd, eller som något att skjuta framför sig.



Vad har mera hänt idag? Jo, efter några dagars försök sammanstrålade jag med några nya grannpojkar, W och D! Lillebror W är ungefär lika gammal som jag, och hans pappa är nu pappaledig samtidigt som pappa! Så vi tog en sväng till Nacka-reservatet i morse och kollade gemensamt in det mest intressanta i hela reservatet: djupa, stora vattenpölar. W hade inga stövlar. Det hade jag, men blev snart lika blöt som han. På eftermiddan lekte vi en stund igen, då kollade jag in utbudet av gräs vid lekplatsen Tråget.

Inga kommentarer: