lördag 11 september 2010

Vad som gör mig glad just nu


Det finns nog bara en sak som kan få mig att vara stilla en stund - Molly Mus! Jag har en superbra dvd där Molly springer runt och gör massa roliga saker: klappar katter, hälsar på på bondgård, släpper ut får ur hagen osv. När jag tittar på den så sitter jag i soffan en stund, sen ställer jag mig på golvet intill soffan och tittar, sen springer jag snabbt bort till fåtöljen i hörnet och sätter mig i den och tittar och sen fram till tv och ställer mig alldeles intill. Jag kan se flera avsnitt på raken på det här sättet. Och jag har nog märkt att mamma och pappa ser mycket nöjda ut då, medan de snabbt städar, diskar, lagar mat eller läser tidningen och dricker varmt kaffe.


En annan sak som gör mig glad är att ta ned kökshanddukarna och grytlapparna från sina krokar och sen hänga upp dem igen. Om och om igen. Jättekul! Extra roligt tycker mamma och pappa att det är för de måste bära mig, annars når jag inte.

Inga kommentarer: