söndag 11 april 2010

Edwin - räddaren i nöden


Jag har ju som ni säkert vet en jättefin kompis som heter Edwin. Han bor i huset bredvid mitt. I dag gjorde han ett hjältedåd. Ännu en gång. Under natten hade nämligen min barnvagn fått punka. Höger bakhjul var helt platt. Vagnen vinglade och gick trögt. Oanvändbar. Inte bra. Och vi som skulle ut på förmiddagslurtur. Men vem kommer då till min räddning, tror ni? Som en riddare på sin vita häst - Edwin! Jag fick låna hans vagn två timmar! Och som jag sov de timmarna. Jag slocknade direkt. Mamma och pappa gick till Kärrtorp och tillbaka, handlade mat och fixade allt möjligt. Och jag bara sov. Tack Edwin! Du är en toppenkompis!

Men ni kanske undrar över bilden nu. Det där är ju inte en vagn, en punka, jag eller ens toppen-Edwin. Nej, det är en katt som står staty i Kärrtorp där vi var i dag. Jag ville visa er den som en "hint" om framtiden. Gissa vad den betyder!

7 kommentarer:

Victor Estby sa...

Det var katten, Frank! Och vem vet - till och med pappa kanske kan bli vän med katten. Konstigare saker har hänt - som att jag blivit kompis med en katt sedan i julas.

Frank Blomberg Karlsson sa...

Det är pappas idé! Tro det eller ej. Han kom på det i Småland. Mamma tvingade honom att säga det inför vittnen :) Är du kompis med en katt!? Jag älskar katter! Vem är din katt? Bor den i Värmland?

Edwin sa...

Allt för dig Frank :))))
Puss!

Camilla sa...

Ja, hurra, katt! Jag vill också ha en katt. Men just nu funderar jag mest på att ta hand om ett hemlöst marsvin...

http://www.eragons.se/marsvin_som_soker_hem.htm

Alla i familjen är dock inte riktigt med på det här än. Vi får se hur det går.

Kram,
Camilla.

Frank Blomberg Karlsson sa...

Vilka fina marsvin! Mamma blev kär i dem allihop, hälsar hon. Klart ni ska ha ett par såna! Kram!

Victor Estby sa...

Frank! Ledsen att jag inte svarat tidigare. Har varit en massa stök på sistone i min tillvaro. Katten heter Smulan, men går ofta under smeknamnet Smusslan. Hon bor i Värmland och älskar att ligga i dammiga trossbottnar och att hoppa upp i knät på en när man är djupt koncentrerad på något. Hon har är långhårig och ullig och nyfiken på det mesta och ofta kelig. Hon är inte sen så bra musjägare, men hon skrämmer i alla fall bort dem.

Frank Blomberg Karlsson sa...

Victor, jag har hört om strulet med köket. Inte bra. Jag tycker om ditt kök. Jag tycker om att åla på golvet där. Så jag hoppas att hantverkarna inte sabbar alltför mycket nu så jag inte känner igen mig sen.

Det låter som om du har en jättefina katt i Värmland! Vi får se när jag får en... Mycket prat och lite verkstad, tycker jag det är just nu i min familj...