onsdag 7 april 2010

En visit hos världsbästa mormor och morfar


Äntligen, äntligen var vi på väg till Småland. Inga magsjukor kunde stoppa mig längre. Vi kastade oss ut i påsktrafiken, söderut längs E4an. Efter ett par timmar var vi i Söderköping och där var det dags för matpaus ute på en parkbänk i solen. Utanför en mack. Det visade sig vara ett bra ställe att pausa på. En riktigt raggarbil cruisade in och alla i den vinkade till mig! Gulligt av dem va? Och sen kom en motorcykel och puttrade så långsamt att jag hann spana in den ordentligt.


Sen fortsatte vi längs E22 och fem timmar efter starten anlände vi i Harnäs hos mormor och morfar. Morfar behövde lite hjälp på en gång, så jag dirigerade pappa från min vagn, så han gjorde rätt när han lyfte i en gammal uppsågad alm i morfars traktorskopa. Trädbitarna blev sen vedbitar i en märklig maskin på vedbacken.


Mormor och morfar var mycket snälla och lekte och busade med mig hela dagarna. Det är spännande och roligt när någon annan spexar med mig. Det blir ju liiite tjatigt ibland med mammas och pappas skämt. Men att klättra runt i knät på valfri förälder, det var roligt även i Småland. Annars så lekte morfar mycket tittut med mig och mormor både sjöng och kramades med mig. De är fina.


I dag var det dags att åka hem. Halvvägs tog vi rast och besökte det där etablissemanget jag hittills bara hört talas om: Mc Donalds. Här bjöds både spännande mat...


... och roliga leksaker i lekrummet. Hit vill jag tillbaka!

Inga kommentarer: