fredag 2 april 2010

Ringen tur o retur


Så har jag då ÄNTLIGEN fått lämna Bagarmossen för ett par timmar och åka in till Söder. Jag höll på att bli lappsjuk. Jag har vant mig vid att ta en tur in till stan ett par gånger i veckan. Men på sistone har det varit skralt med resor. Ja, förutom till doktorn då. Men i dag åkte vi till Ringen och hälsade på pappas kompis Jesper. Först tänkte jag att han kanske var en läkare eller sjuksköterska, och sådana gillar jag inte. De sticks och petar i mina öron med tops och i min hals med spatlar. Men efter ett tag kom jag på att han var en vanlig hygglig kille. Han sprang till och med runt i lägenheten och letade rätt på massa leksaker som jag fick låna. Dock visade han sig vara lika tråkig som mamma o pappa... De bara pratade och pratade så jag somnade.


Det var en riktigt bra tupplur. Under riktigt bra tupplurar får man nämligen nya idéer och slipar på sina färdigheter. Så när jag vaknade kom jag på hur man suger in kinderna och samtidigt gör munnen till ett litet russin. Mycket skoj. Det tyckte mamma med som försökte fota mig, men hon lyckades inte så bra. Men ni kan i alla fall ana russinmunnen på den här bilden.


Och när vi kom hem så sydde mamma en vårmössa till mig. Vad tycker ni? Visst ser den ut som ett huckle? Lite rolig, tycker jag!

Inga kommentarer: