fredag 23 april 2010

Mycket användbara visade de sig vara


Mamma och pappa har tjatat hela mitt liv att jag måste b-i-t-a a-v majskrokarna, smörgåsen, bananen och annat jag äter. Jag har inte riktigt fattat poängen. Och inte heller hur man ska göra. Men nu har jag fått två framtånder och NU fattar jag vad de har gnällt om. Det blir ju mycket lättare att äta när man biter av maten i lagoma munsbitar. Och nu KAN jag ju det.

Men det är inte den enda premiären i dag. Nej två till. För det första så har jag lärt mig klappa händerna. Mycket skojsigt. Särskilt när vi sjunger någon rolig sång. Till exempel "Hacka hål" från Djurens brevlåda (tack Lasse!). Och för det andra har jag premiärgått i skor! Ett par supersnygga (ena syns längst bort i bild) som jag fått av mormor och morfar. Tack!

Och som belöning för allt detta har jag fått leka massor med hemmatelefonen! De är rätt bra ibland, mina föräldrar.

Inga kommentarer: