onsdag 14 april 2010

Simskola, kolera och Willy Brandt


Näst sista gången på simkursen i dag. Om jag får plats på nästa kurs så tar jag steget från "baby-sim" till "mini-plask". Hursomhelst, i dag flöt jag omkring i bassängen utan att mamma eller pappa höll i mig. Jag hade en flytkorv (ja, de heter så, de är 50 cm långa och 10 cm tjocka korvar i nåt flytmaterial) under varje armhåla. Först höll pappa i mina händer lite, men strax hade jag fattat hur man håller balansen på korvarna och så släppte pappa mig och höll bara i korvarna. Eller höll och höll. Mamma och pappa drog de där korvarna jättesnabbt genom vattnet så jag simmade med benen i blixtens hastighet. Det var roligt och inte det minsta läskigt. Nästa gång ska vi prova flytvästar!

Efter badet fikade hela familjen på Gullmarsplan. Bilden är därifrån. De hade barnstolar, men jag satt ändå mest i knät på mamma i en soffa och drog mamma i näsan. Det är skitkul har jag kommit på. Liksom att dra pappa i skägget. De skriker så skojigt när jag gör det.

Efter badet promenerade vi från Gullmarsplan hem till Bagarmossen. Det tog en dryg timme. Jag vilade mest. Och tur var väl det med tanke på vad mamma och pappa gjorde på vägen...



... pappa researchade lite inför nästa bok (ja, det står kolerakyrkogård)...



... och mamma ville promt studera Finn Malmgrens väg 23. Ibland tycker jag de har väldigt konstiga intressen, mina föräldrar.

Inga kommentarer: