måndag 12 april 2010

Fixarpappa Västmanland tur och retur


Pappa var i Västmanland i natt. Han åkte igår eftermiddag och kom hem först efter lunch i dag. När jag fick syn på honom där jag satt i godan ro och åt min lunch (kyckling) kom jag på hur mycket jag hade saknat honom. Äntligen var han hemma! Nu vill jag inte att han åker bort mer på ett tag.

Men han gjorde några bra saker när han var borta. Lagade punkan till exempel. Så i eftermiddag kunde vi promenera ned till Söderbysjön och titta på fåglarna och på sandstranden och sjön som vi ska bada i i sommar. Nu ligger isen fortfarande. Men om några månader är det dags för utomhusbad! Det ska bli så spännande.

Måste också berätta att pappa körde bort sitt gigantiska skrivbord när han var borta, och tog hem en liten bokhylla som jag ska få till mitt rum. Sakta men säkert tar mitt rum form. Har jag sagt att mamma redan sytt kuddar till min mys- och läshörna? Och pappa har fixat slipmaskin så vi kan ta hand om de 48 spacklade hålen i väggarna. Ni ska få se bilder på utvecklingen steg för steg. Det lovar jag.

Inga kommentarer: