torsdag 18 februari 2010

Bissingar och gaddar


Fick en kallelse till Folktandvården. Så i dag var jag där. Min fina kompis E var med. Vi fick åka ända till Björkhagen. Det finns nämligen ingen tandläkare i Bagarmossen. Det visade sig vara ett festligt ställe. Det fanns ingen hiss och ingen ramp i trappen, så mamma och pappa fick bära mig och vagnen uppför trappan till receptionen. Jag tyckte det var skoj. Det tyckte inte mamma, så hon ska skicka en skrivelse till Svenska Bostäder. Nåväl. Vi fick veta en massa spännande. Som att man inte ska dricka Coca Cola, att man ska borsta tänderna med Bamsetandkräm, att det knappt finns ett öre till tandreglering (så man får hoppas på turen) och att man får lugnande om man måste laga en tand när man är liten.


När snälla tandhygienistkvinnan talat klart bar mamma och pappa ned mig och vagnen igen. Så gjorde E:s mor och far också. Sen gick vi på sushi-restaurang och käkade majskrokar! Inget socker i dem, så ingen fara för tänderna.

Inga kommentarer: