tisdag 2 februari 2010

Majskrokar och Dagerman


Min grannkompis E tycker om majskrokar. Han hade med såna häromkvällen när han var här. Men då vågade jag inte testa. Eller, mamma vågade inte låta mig testa för jag har en tendens att sätta allt i halsen. Men i dag fick jag till slut smaka på dem. Oj, oj vad goda de var! Alla borde prova. De finns i jättepåsar vid bebismathyllan (i alla fall på Coop i Bagarmossen). Köp och frossa du med!

Pappa rekommenderar - som synes - att man läser Stig Dagerman till. Det kanske gäller vuxna. Jag läser "Min första bok om ord" till majskrokarna. Tack onkel Victor för boken!

2 kommentarer:

Victor Estby sa...

Varsågod, Frank! Läser du riktigt flitigt i ordboken kan du också njuta av Dagerman till ostkrokarna vad det lider. Han är en av mina stora förebilder som dagsversmakare. Det är just en dagsvers av Dagerman pappa ståtar med på bröstet.

edwin sa...

Majskrokar rules ;D