torsdag 25 februari 2010

Gå eller prata, det är frågan


Helt oplanerat blev jag bjuden till min granne Edwin i dag. Pappa skulle träffa Edwins farfar av någon anledning jag inte riktigt förstod. Hursomhelst så hakade jag och mamma på. Edwin har så mycket roliga saker! I dag fick jag läsa en ny Molly-bok. Mina Molly-böcker är små, Edwins var gigantisk. Och man kunde dra i olika pappersbitar så figurerna rörde sig! Förstår ni vad häftigt det var?

Men man kan ju inte bara läsa hela dagarna (även om jag gärna gör det många timmar). Därför fick jag prova Edwins gåstol. Jag vill ju varken krypa eller gå, så mamma tänkte nog att en tur i gåstolen skulle inspirera. Äsch, säger jag. Trava hit och dit kommer jag göra hela livet sen, men sitta framför en så här spännande instrumentpanel - det vet man inte om man får göra igen.

Dessutom har jag ju introducerat mitt tredje ord - "hej". Så mamma får tagga ned lite nu. Jag pratar. Hon får nöja sig med det.

4 kommentarer:

Victor Estby sa...

Nästa gång jag träffar dig ska jag lära dig ett fjärde ord: Victor. Med de fyra orden kommer du väldigt långt.

Frank Blomberg Karlsson sa...

Det låter roligt! Hoppas det blir snart. Puss!

Edwin sa...

Frank! Du glömde hoppgungan. Då får vi ännu en anledning att ses snart ;D

Frank Blomberg Karlsson sa...

Just det! Ska bli roligt att testa! Du är en generös kompis du, Edwin :)