onsdag 24 februari 2010

Ikea - what a place!


Jag märkte det redan vid sju i morse. Nåt var i görningen. Pappa skuttade ur sängen, mamma duschade på fem minuter och de hade båda något ansträngt men ändå förväntasfullt i blicken. Vi skulle på utflykt, insåg jag snart. Då brukar de vara så där konstiga när vi vaknar. Väl påpälsad och placerad i babyskyddet somnade jag redan i hallen. Men när vi svängde in på Ikeaparkeringen en halvtimme senare ville jag inte missa nåt mer - pigg och sprallig åkte jag barnvagn in på det enorma varuhuset.

Herregud, säger jag bara. Så mycket människor att försöka hinna hälsa på. Så mycket färgglada saker att försöka hinna titta på. Mamma körde vagnen alldeles för fort för min smak. Jag ville se mer! Snart fick jag en finfin liten kanin-skallra att pyssla med i vagnen. Tiden flög iväg. Liksom alla människor och saker runt mig och vagnen. Till slut blev jag faktiskt alldeles matt. När pappa drog in mig i fyndhörnan (alldeles innan kassorna) så somnade jag. Mamma sa att hon förstod mig. Hon blir också trött av fyndhörnan.

Inga kommentarer: