måndag 22 februari 2010

Världens bästa mormor!


Vet ni vem som kom hit i går kväll? Mormor! Jag har ju träffat henne några gånger tidigare, men jag måste säga att det är nog först nu jag har insett vilken utomordentligt rolig lekkamrat hon är. Hon har faktiskt busat med mig precis varje vaken sekund. När hon inte gett mig mat då förstås. Hon är jätteduktig på att leka, fattar precis hur man vill ha det liksom. Hon ligger på golvet med mig, hjälper mig att sitta, vingla på alla fyra, stå-träna och vila lite på mage ibland. Och så gör hon massa roliga ljud, läser böcker för mig och sjunger lite. Och så pussas hon massor! Kan ni tänka er en bättre mormor? Jag har ju lite svårt med språket än så länge, så för att visa mamma o pappa att jag vill ha mormor här oftare så vaknade jag bara en enda gång i natt, och sov sen vidare till halv åtta. Tror ni de fattar vinken?

3 kommentarer:

Mormor sa...

Hej Frank!
Tack för senast "så heter det i vuxenvärlden".
Oj, vad kul vi har haft hemma hos dig i helgen. Jag har berättat för din Morfar om hur vi har skrattat och busat jättemycket. Du är en fantastisk liten kille.
Hälsa o tacka mamma o pappa för den goda lunchen, ja fisken du vet.
Ja, ja stora bitar till vuxna o puré till barn, så ska det vara enligt dina tokigt roliga grimaser när stora matbitar kom in i munnen Du är så underbart goo... Vi älskar dig Frank.
Puss och kram

Mormor sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Frank Blomberg Karlsson sa...

Tack mormor! Det var så roligt att leka med dig! Hoppas vi ses snart igen! Och pussa morfar från mig!