tisdag 16 februari 2010

Liten Saga på besök


Pappa har varit förkyld och hängig ett tag och mamma vaknade i morse med feber och gnällde om täppt näsa och kli i öronen. Jag insåg snabbt fakta och tänkte att i dag är det upp till mig att fixa biffen. Och då behöver man ladda. Med mat! Efter en stor portion gröt med katrinplommon till frukost krävde jag direkt ett par majskrokar (som ni ser resterna av kring munen och på händerna på bilden) och sen toppade jag med ett halvt päron. Nu var jag redo att möta dagen, även med krassliga föräldrar.


Innan klockan ett fixade jag sitt-träning på köksgolvet, bad i badkar, upptäcksfärd under köksbordet och en halvtimmes förmiddagssömn. Och sen fick jag besök av fina lilla Saga! Innerstads-Saga tog sig ända hit ut till förorten. Bara för att träffa mig. Visst är hon fin? Vi lekte lite. Jag klappade henne på huvudet. Hon gjorde snurrkonster på golvet. Vi grät lite tillsammans, och skrattade också. Vi hade helt enkelt en underbart eftermiddags tillsammans. Jag längtar redan tills vi ses igen.

2 kommentarer:

Victor Estby sa...

Vilken härlig dag det låter som. Skönt för mamma och pappa att de slapp springa till affären och köpa semla till dig idag. Men nästa år får de göra det, eller så får du komma hit på hetväggskalas.

Amanda Hernbäck sa...

Vi tackar så mycket för att vi fick hälsa på hos er! Alltid lika trevligt, även om Saga inte alltid är på topphumör. Men hon är söt när hon vill. :)