onsdag 3 februari 2010

Sagas Kungsholmen


I dag har jag utforskat en ny stadsdel - Kungsholmen. I alla fall den del som heter Fredhäll. Och närmare bestämt snömoddsvägen mellan t-banestationen Kristineberg och Atterbomsvägen. Jag och mamma var nämligen på besök hos min lilla kompis Saga! Hon är tre månader yngre än mig och mycket söt och gästvänlig. Jag fick låna både hennes finfina tripp trapp-stol och Mumin-gymet. Finfina saker! Jag gillade nog gymet bäst. Mamma gillade stolen (när pappa kom och hämtade oss vid femsnåret så hörde jag att han lovade mamma en sån stol till mig).

När vi åkte hem kom liksom hela dagens alla intryck över mig och jag var tvungen att gråta en skvätt innan jag somnade i bilbarnstolen. Det blev en bra tupplur, så nu är jag fortfarande vaken trots att klockan närmar sig nio. Pappa läser ordboken för mig, Amanda Jensen sjunger på tv:n och stearinljusen brinner på bordet. Jag tror jag ska vara vaken en stund till.

2 kommentarer:

Saga sa...

Vad roligt att du kom på besök! Hoppas att vi ses snart igen och att plogvallar och snöstorm inte skrämde bort dig från mitt Kungsholmen. Det är mysigt här oftast, jag lovar. I sommar kan vi bada i den fina plaskdammen!

PS: Vad säger man om mina kinder egentligen. Är de gigantiska, eller är de gigantiska?

Frank Blomberg Karlsson sa...

Dina kinder är superfina!!

Plaskdamm låter underbaret. Jag ser till att mamma/pappa kör dit mig. Sen kan vi ha skoj till tusen!