tisdag 23 februari 2010

Vilda Edwin på besök


Igår, lagom när mormor åkt hem, kom min granne Edwin på besök. Mamma hade nämligen bakat cheesecake (till de kompisar som skulle kommit dagen innan, men som fastnade i tunnelbanan) som hon ville ha hjälp med att äta upp. Tur vi har snälla grannar som ställer upp i vått och torrt, även när det gäller att äta kaka.

Jag och Edwin lekte ett par timmar på golvet här hemma. Jag lekte mest stålmannen, dvs jag ligger på mage och lyfter armar och ben. Edwin däremot var det full fart på - han kryper!! Jag såg minsann hur mamma och pappa blev imponerade. Kanske tycker de att jag också borde krypa. Men se det tycker inte jag. Jag trivs bättre med att flyga på mage och emellanåt sitta och läsa böcker. Det där krypandet får vänta.


Och Edwin lånade min napp en stund. Visst är han söt?

1 kommentar:

Sara sa...

Såklart man ställer upp ;D
Go va den!
Ja herregud vilka sötnosar vi har.
Stoltare kan ingen vara :D
Kram!